Unaloműző a hosszú műszakokhoz III. Ébren tartó tippek

Írta Evelin Hargitai / 2019-10-03
Unaloműző a hosszú műszakokhoz III. Ébren tartó tippek

Az előző részben átvettük, hogy milyen ételek-italok segítenek átvészelni az éjszakai műszakot. Most megnézzük részletesen, hogy milyen egyéb trükköket vethetsz be.

 

Kávé, energiaital, szénhidrát: sokan így tartják  magukat ébren az éjszakai műszakban. De vannak jobb módszerek is. Ilyenek például a hosszan felszívódó szénhidrátot tartalmazó ételek, a tiszta víz... és az is, ha eltereled a figyelmedet. 

Aki hol éjjel, hol nappal dolgozik, annak az agya hamar elfárad, mert nehéz követnie a változásokat. A legfontosabb, hogy a pihenőidődben alaposan kialudd magad, hogy újult erővel menj dolgozni.

Amikor pedig elkezdene egyhangúvá válni a munka, ezeket teheted meg azért, hogy ne legyenek kínkeservesek a műszak végéig hátralevő órák.

Beszélgessetek! Magától értetődő tanács, de a beszélgetés megmozgatja az agyat, ezért ébren tart. 

Dúdolj, vagy ha nem zavarsz másokat, énekelj! Mialatt az agyadnak a dallamra vagy a dalszövegre kell összpontosítania, éberebb állapotba váltasz. Ha esetleg szabad zenét hallgatni, vagy bevihetsz fülhallgatót, akkor időről időre halkíts kicsit a zenén, majd vedd hangosabbra. Ezt a trükköt vetik be a kamionosok is. 

A szünetben menj a friss levegőre, és mozogj egy kicsit! Sportosabbaknak kifejezetten ajánlott 5-10 négyütemű fekvőtámasz, vagy éppen több. Fel fog rázni! 

Ha pedig elkapna a pesszimista hangulat, hogy sosem lesz már vége a műszaknak, akkor próbáld elképzelni, mit fogsz csinálni otthon, hova mész majd a szabadnapodon, hogyan főzöd meg az ebédet, vagy bármit. Minél részletesebben képzeled magad elé az eseményeket, annál biztosabb, hogy fel tudod rázni magadat. 

 

Minden éjszaka dolgozónak kitartást, a műszak után pedig kiadós pihenést kívánunk.

Hogy tetszett ez a cikk?