Tanácsok a munkahelyi előrejutásért

Írta Zsolt Fodor / 2018-06-01
Tanácsok a munkahelyi előrejutásért

Nem elegendő megtalálni álmaid munkahelyét, hiszen meg is kell felelned az ottani elvárásoknak ahhoz, hogy bebiztosítsd magad. Az előrejutás érdekében pedig rengeteg dolgot meg kell tenned. Ezek nélkül elmarad a bizalom, így ugyanabban a pozícióban találod magad még sok év elteltével is. Tanácsaink segítségével azonban könnyebben boldogulhatsz a kihívásokkal teli ranglétrán.

Fontos a sikerorientáltság

Ez azt jelenti, hogy megérted: a munkádon is múlik a vállalkozás sikere, azaz a cég fennmaradása. Tehát nem csak azért dolgozol jól, mert fizetést kapsz, hanem azért is, hogy a cég fennmaradjon, ezáltal legyen munkád. Az általad aratott siker tehát kettős siker: a sajátod is, és a cégé is. Sok főnök egyenletesen jó teljesítményt, hibátlan munkát vár az alkalmazottól, azonban ez képtelenség – abban az esetben, ha embert alkalmaz és nem robotot. Tehát egy főnöknek számba kell venni az emberi tényezőt. A rossz napot, a betegséget, és azt, hogy az alkalmazottjának magánélete is van. Neked pedig mindig igyekezned kell a maximumot kihoznod magadból egy munkanapodon.

Alázat

Alapszabály: a főnök dönt, a munkaerő végrehajt. Lehetsz tapasztaltabb egy adott területen, de a felelősség a vezetőé, tehát a döntés joga is az övé. Mindenki tudja, hogy minden munkának megvannak a kevésbé pozitív részei, megvannak a kudarcai, ám ezeket a részeket kevesen tudják áthidalni. Ilyenkor van szükség a kitartásra és arra a tulajdonságra, hogy mindenben, a legapróbb részletekben is megleld a napi örömöt. A munka iránti alázat nagyon fontos része a tanulási vágy. Mindent, minden munkát lehet művészi szintre fejleszteni.

Csapatjátékos

Mindenki azt hiszi magáról, hogy tud, képes csapatban dolgozni. Pedig nem, hiszen mindenkinek ott vannak az egyéni érdekei. A csapatmunka nem csak arról szól, hogy barátkozunk egymással a munkahelyen. Ennél fontosabb, hogy a problémamegoldás közben rájöjjünk, mennyire szabad lemondani egyéni érdekeinkről a közös cél érdekében. Ez azért fontos, mert ha túl sok mindenről mondunk le, azt veszteségként éljük meg, elkezdünk irigykedni a másikra, mondván, annak több mindent szabad, jobban keres, pedig nem jobb munkaerő. Ezzel pedig megkezdődik a széthúzás, ami a feladatvégzés rovására megy.

Kommunikáció

Ez részben összefügg a csapatmunkával, hiszen tudni kell segítséget adni, segítséget kérni, fel kell tudni mérni a másik embert. A jó kommunikáció érzelmi intelligenciát feltételez és magabiztosságot sugall, sőt, magabiztosságot ad, hiszen kevesebb lesz általa a súrlódás, könnyebben oldhatók meg a problémák. Nemcsak a magánéletben fontos az érzelmi intelligencia, hanem a munkahelyen is. 

Összefoglalva tehát: leginkább a személyiség az, ami képes megszerezni és megtartani egy munkahelyet.

Hogy tetszett ez a cikk?