A hatékony munkavégzés alappillérei

Írta Zsolt Fodor / 2018-06-28
A hatékony munkavégzés alappillérei

Sok a munka, nem tudod beosztani az idődet, el vagy csúszva, és mindenki rád vár állandóan? Az alábbi tippek segítenek abban, hogy időt nyerj és hatékonyabban dolgozz, és ehhez mindössze csak néhány apróbb változást kell tenned.

Az alapok

Találd meg, melyek azok a kulcsfeladatok, amelyek a leginkább hatással vannak a munkád egészére, és ezek elvégzésére figyelj fokozottan. Minden munkának vannak olyan részei, amelyek az alapokat adják, amelyek a legfontosabbak, amelyekből minden más következik. Pl. az értékesítőknél ilyen lehet az üzleti partnerekkel való jó kapcsolat építése, míg más munkakörökben a precíz adminisztráció lehet mérvadó. A lényeg, hogy átgondold és megtaláld, mi a legfontosabb a te munkakörödben, és erre koncentrálj a leginkább.

Hatékonyság munkaidőben

Sokan panaszkodnak arra, hogy állandóan túllépik a munkaidőt, túlóráznak, otthonról is dolgoznak, és nem érnek a feladataik végére. Ezzel szemben viszont érdemes átgondolni, mit csinálsz egész nap az irodában; kezdd el tudatosan figyelni, mennyire terelődik el a figyelmed a konkrét munkavégzésről. Hányszor mész ki kávézni, beszélgetni, hányszor kezdesz cikkeket olvasni vagy csak magad elé bámulni? Amennyiben hatékony akarsz lenni, törekedj arra, hogy minél kevesebbszer foglalkozz mással a munkahelyeden, koncentrálj a feladatokra, ne hagyd, hogy elterelődjön a figyelmed, ezzel a munkahelyen töltött időt is csökkentheted.

Listázás

Ha szétcsúsznak a napjaid, készíts minden reggel listát a teendőidről, és kezd a fajsúlyosabb feladatokkal. Ess túl ezeken, amikor még friss vagy, később, amikor fáradsz, akkor foglalkozz a könnyebb feladatokkal. A listától ne térj el, tartsd be a sorrendet! Eleinte írd a feladatok mellé, mennyi időt szánsz rájuk, majd ezt vesd össze a tényleges idővel. Ez később segíthet jobban szervezni, és ügyesen beosztani az idődet.

Nem kell a folyamatos csekkolás

A legtöbb információ e-mailen érkezik, ennek ellenére felesleges minden percben ellenőrizni, nem érkezett-e egy új levél. Sokan érzik azt, hogy folyamatosan a telefonjukon vagy valamilyen más eszközön kell lógniuk, időben elolvasva a fontos információkat, kéréseket. Ez viszont sokszor éppen ellentétesen hat, mert folyamatosan kizökkent az éppen végzett aktuális feladataidból, felborítja a fontossági sorrendet, összezavar. Felesleges stresszt is okozhat, amivel szintén elterelődik a figyelmed, nem tudsz koncentrálni, és rendesen elvégezni egy-egy feladatot, mert már azon jár az eszed, hogyan fogod megoldani a frissen érkezettet.

Hogy tetszett ez a cikk?